Poniżej prezentujemy szczegóły opublikowanego w Bazie Konkurencyjności dnia 06.12.2018 postępowania ofertowego, dotyczącego wyboru wykonawcy na dzierżawę tartaku wraz z surowcem na potrzeby przeprowadzenia części praktycznej kursu brakarskiego drewna okrągłego.
Aktualizacja z 15.12.2018
Informacja o wybranym wykonawcy
Rozstrzygnięte
Nazwa i adres, data wpłynięcia oferty:
Przedsiębiorstwo Usługowo-Handlowe TRAK Wojciech Łabiński
Witkówki 36, 64-000 Kościan
data wpływu oferty: 13-12-2018, godz. 14:15
Szczegóły postępowania – kliknij, aby przejść do szczegółów postępowania
Załączniki dotyczące postępowania (pliki do pobrania):
Zgodnie z opublikowanymi informacjami, termin składania ofert: 2018-12-14, godz.: 13.00 CET
Postępowanie odbywa się w ramach trwającego projektu pt. „DREWNO – SUROWIEC DOSKONAŁY: Podniesienie kompetencji zawodowych osób dorosłych w sektorze leśnodrzewnym województwa warmińsko-mazurskiego” współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020. Uczestnicy szkolenia płacą tylko 10% wartości szkolenia. W szkoleniu mogą wziąć udział osoby dorosłe z województwa warmińsko-mazurskiego.
Informacje o ogłoszeniu
Data publikacji ogłoszenia
Termin składania ofert
Numer ogłoszenia
Status ogłoszenia
Miejsce i sposób składania ofert
• dane oferenta;
• proponowaną cenę (opłatę) netto i brutto do poniesienia przez zamawiającego za wykonanie usługi będącej przedmiotem zamówienia;
• podpis oferenta;
• wykaz usług udostępniania tartaku wraz z surowcem i pomieszczeniem socjalnym na cele przeprowadzenia co najmniej 3-dniowego kursu lub szkolenia, zawierający co najmniej nazwę lub przedmiot wykonanej usługi, termin wykonania usługi, nazwę podmiotu, na rzecz którego wykonano usługę;
• oświadczenie Wykonawcy o braku powiązania kapitałowego i osobowego (opisanego w warunkach udziału) względem Zamawiającego.Ofertę wraz z wszystkimi wymaganymi załącznikami należy przesłać do dnia 14 grudnia 2018 r., do godz.: 13.00 CET, za pośrednictwem poczty elektronicznej, w formie skanu, na adres mailowy: biuro@forestcc.pl, w temacie wpisując: „Wybór wykonawcy na dzierżawę tartaku wraz z surowcem na potrzeby przeprowadzenia części praktycznej kursu brakarskiego drewna okrągłego. Nie otwierać do 14.12.2018 r. do godz. 13.30 CET”Alternatywnie ofertę wraz z wszystkimi wymaganymi załącznikami można dostarczyć osobiście do siedziby Zamawiającego – Forest Consulting Center Sp. z o.o., ul. J.H. Dąbrowskiego 75/56 w Poznaniu (w dniach i godzinach pracy biura, tj.: poniedziałek, wtorek, środa, czwartek, piątek – godz. 9:00-17:00), do dnia 14 grudnia 2018 r., do godz.: 13.00 CET, w zamkniętej kopercie opisanej: „Wybór wykonawcy na dzierżawę tartaku wraz z surowcem na potrzeby przeprowadzenia części praktycznej kursu brakarskiego drewna okrągłego. Nie otwierać do 14.12.2018 r. do godz. 13.30 CET”
Oferty, które wpłyną do Zamawiającego po upływie terminu nie będą uwzględnione w procesie wyboru oferenta.
Otwarcie i ocena ofert nastąpią w siedzibie Forest Consulting Center Sp. z o.o., ul. J.H. Dąbrowskiego 75/56, 61-523 Poznań dnia 14 grudnia 2018 r. o godz. 13.30.
Ogłoszenie wyniku postępowania nastąpi niezwłocznie po dokonaniu oceny ofert.
Oferent może przed upływem terminu składania ofert zmienić lub wycofać swoją ofertę.
Adres e-mail, na który należy wysłać ofertę
Osoba do kontaktu w sprawie ogłoszenia
Nr telefonu osoby upoważnionej do kontaktu w sprawie ogłoszenia
Skrócony opis przedmiotu zamówienia
Kategoria ogłoszenia
Podkategoria ogłoszenia
Miejsce realizacji zamówienia
Opis przedmiotu zamówienia
Cel zamówienia
Przedmiot zamówienia
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia:
1. Wydzierżawiający (tj. Wykonawca) udostępni (tj. wydzierżawi) Dzierżawcy (tj. Zamawiającemu) tartak wraz z surowcem drzewnym (drewnem okrągłym) zgromadzonym i rozłożonym na utwardzonym placu o powierzchni co najmniej 500 m2.
2. Przez pojęcie „tartak” Zmawiający rozumie zakład z zapleczem socjalnym, w którym istnieje możliwość przerobu drewna (tj. wykonania na prośbę Zamawiającego zleceń określonych w pkt. 25 i 26 niniejszego przedmiotu zamówienia), na którego placu zeskładowany jest surowiec drzewny w postaci kłód drewna dłużycowego.
3. Plac udostępniony Zamawiającemu powinien być przystosowany do odbycia na nim zajęć praktycznych, tzn. teren winien być równy, utwardzony i odpowiednio oczyszczony oraz pozbawiony wszelkich przeszkód architektonicznych.
4. Zamawiający będzie korzystał z tartaku wraz z surowcem przez okres 5 następujących po sobie bezpośrednio dni kalendarzowych, licząc od 14.01 do 18.01.2019 r. włącznie, każdego dnia w godzinach od 8.00 do 16.00.
5. Realizacja przedmiotu zamówienia nastąpi w okresie od 14.01 do 18.01.2019 r. włącznie.
Ze względu na ograniczoną liczbę dopuszczalnych znaków, pozostałe punkty przedmiotu zamówienia ( od nr 6 do nr 31) znajdują się w załączniku „Zapytanie ofertowe” na str. nr 2-3.
Kary umowne:
W przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania umowy dotyczącej przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do zapłaty każdorazowo kary umownej w wysokości 10 % wartości ceny (brutto). Za nienależyte wykonanie umowy uważa się przede wszystkim:
1. nieudostępnienie tartaku w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego;
2. niezapewnienie odpowiedniej ilości gatunków drewna oraz odpowiedniej ilości sztuk drewna danego gatunku;
3. niewskazanie powierzchni leśnej odpowiadającej wymogom ujętym w pkt 27. szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia.
Suma kar umownych, o których mowa powyżej, nie może przekroczyć 30% wartości czynszu (brutto). Zamawiający może dochodzić wartości szkody poniesionej z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu zamówienia przenoszącej wysokość kar umownych zastrzeżonych powyżej.
Postanowienia dodatkowe i końcowe:
1) Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych.
2) Zamawiający unieważni niniejsze postępowanie, jeżeli:
a) cena najkorzystniejszej oferty lub oferta z najniższą ceną przewyższa kwotę, którą zamawiający zamierza przeznaczyć na sfinansowanie całego zamówienia w budżecie projektowym (kwota została już ustalona w budżecie wniosku) chyba, że zamawiający może zwiększyć tę kwotę do ceny najkorzystniejszej oferty lub;
b) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie ważnej umowy w sprawie zamówienia.
3) Wykonawca ponosi wszelkie koszty własne związane z przygotowaniem i złożeniem oferty, niezależnie od wyniku postępowania. Zamawiający nie odpowiada za koszty poniesione przez Wykonawcę w związku z przygotowaniem i złożeniem oferty. Oferentowi, którego oferta nie zostanie wybrana, w szczególności w przypadku niespełnienia kryteriów wyboru, nieuzyskania wymaganej liczby punktów, zmiany warunków udzielenia zamówienia, anulowania postępowania/zamówienia lub nie zawarcia umowy nie przysługują żadne roszczenia wobec Zamawiającego.
4) Wynagrodzenie Wykonawcy jest współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014-2020.
5) Jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana, uchyla się od zawarcia umowy, Zamawiający może wybrać ofertę najkorzystniejszą spośród pozostałych ofert.
6) Termin związania ofertą: 30 dni licząc od ostatniego dnia przeznaczonego na składanie ofert.
7) Złożenie oferty jest jednoznaczne z zaakceptowaniem powyższych zasad.
Kod CPV
Nazwa kodu CPV
Harmonogram realizacji zamówienia
Załączniki
Pytania i wyjaśnienia
Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności
Wykonawca musi posiadać prawo dysponowania tartakiem, w którym znajdować się będzie surowiec i surowcem oraz posiadać zdolność zawierania prawnie skutecznych umów w zakresie udostępniania tartaku dla celów przeprowadzenia na nim zajęć praktycznych kursu brakarskiego drewna okrągłego.Ocena spełnienia powyższego warunku następuje poprzez złożenie oświadczenia Wykonawcy, w którym zapewnia, iż ma prawo do dysponowania tartakiem, w którym znajdować się będzie surowiec i surowcem, które zamierza udostępnić Zamawiającemu oraz zawierania prawnie skutecznych umów w zakresie udostępniania tego tartaku i surowca dla celów przeprowadzenia zajęć praktycznych kursu brakarskiego drewna okrągłego.Prawo, o którym mowa może zostać wykazane przez wykonawcę na podstawie innego niż opisany w zdaniu poprzedzającym dokumentu, z którego wynikać będzie jego prawo do dysponowania tartakiem, w którym znajdować się będzie surowiec i surowcem oraz zawierania prawnie skutecznych umów w zakresie udostępniania powierzchni tego tartaku i surowca dla celów przeprowadzenia zajęć praktycznych kursu brakarskiego drewna o (np. umowa).
Wiedza i doświadczenie
Doświadczenie:
Wykonawcy ubiegający się o zamówienie muszą wykazać się wykonaniem (lub być w trakcie wykonywania) – w okresie 3 ostatnich lat (a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – za ten okres) przed upływem terminu składania ofert – co najmniej trzykrotnie, usługi udostępniania tartaku wraz z surowcem na cele przeprowadzenia kursu lub szkolenia (tj. usługi podobnej – a nie tylko tożsamej – do przedmiotu zamówienia).
Ocena spełnienia powyższego warunku następuje poprzez przedstawienie przez Wykonawcę wykazu usług, o których mowa powyżej, zawierającego co najmniej nazwę lub przedmiot wykonanej usługi, termin wykonania usługi, nazwę podmiotu, na rzecz którego wykonano usługę.
Dodatkowe warunki
Powiązania kapitałowe i osobowe:
Z możliwości składania ofert wyklucza się Oferentów, którzy są podmiotem powiązanym z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10% udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez Instytucję Zarządzającą Programem Operacyjnym,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Ocena spełnienia powyższego warunku następuje poprzez złożenie oświadczenia Wykonawcy o braku powyższego powiązania kapitałowego i osobowego z Zamawiającym.
Warunki zmiany umowy
Określenie warunków istotnych zmian umowy:
Zamawiający przewiduje możliwość istotnych zmian umowy o realizację zamówienia w następujących przypadkach (przy czym wystarczy ziszczenie się tylko jednego z nich, nawet jeżeli przedmiot tego przypadku jest oceniany inaczej w przypadkach pozostałych):
1) zmiana ta będzie korzystniejsza dla Zamawiającego w porównaniu z warunkami proponowanymi w wygranej ofercie, tj.: wysokość kar umownych będzie wyższa; cena ulegnie zmniejszeniu (bez zmiany pozostałych okoliczności) – przy czym żadna z tych zmian umowy nie może powodować wzrostu ceny (co siłą rzeczy nie ma zastosowania do zmiany w postaci obniżenia ceny) – w zakresie adekwatnym do zmiany;
2) nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących regulacji prawnych obowiązujących w dniu podpisania umowy – w zakresie adekwatnym do zmiany;
3) nastąpi zmiana ustawowej stawki podatku VAT – Strony dostosują wskazaną w umowie stawkę do obowiązujących przepisów prawa i odpowiednio podwyższą lub obniżą wynagrodzenie brutto, kwota netto pozostanie bez zmian;
4) nastąpi zmiana umowy o dofinansowanie łącząca Zamawiającego z Instytucją Zarządzającą lub zmiana wniosku o dofinansowanie lub jakakolwiek inna zmiana w zakresie ustaleń dokonanych pomiędzy Zamawiającym a Instytucją Zarządzającą (np. w zakresie harmonogramu realizacji projektu) – w zakresie adekwatnym do zmiany;
5) konieczność zmiany terminu realizacji zamówienia powstanie na skutek okoliczności, które nie powstały z winy Wykonawcy lub Zamawiającego i których nie można było przewidzieć na etapie sporządzania zapytania ofertowego – w zakresie terminu realizacji zamówienia i rozwiązania umowy. W takich przypadkach (w szczególności, gdy liczba uczestników chętnych do wzięcia udziału w kursie przeczy racjonalności logistycznej, organizacyjnej i ekonomicznej przeprowadzenia kursu, tj., gdy liczba ta jest mniejsza niż 10 uczestników) Zamawiający ma prawo jednostronnego wyznaczenia Wykonawcy nowego terminu realizacji umowy, przy czym – co najmniej na 30 dni przed rozpoczęciem nowego terminu jej realizacji – zawiadamia wybranego Wykonawcę o tym terminie. Wykonawca ma 7 dni na złożenie oświadczenia w formie pisemnej lub dokumentowej za pośrednictwem poczty elektronicznej o skorzystaniu z prawa wykonania umowy bądź o rezygnacji z tego prawa (co jest równoznaczne z rozwiązaniem umowy w trybie natychmiastowym). W przypadku rezygnacji Zamawiający rozpocznie nowe postępowanie w sprawie udzielenia zamówienia o tożsamym przedmiocie
6) Instytucja Zarządzająca wyrazi uprzednią zgodę na zmianę umowy z uwzględnieniem wszystkich okoliczności usprawiedliwiających zmianę – w zakresie adekwatnym do uzyskanej zgody.
Lista dokumentów/oświadczeń wymaganych od Wykonawcy
2) Oświadczenie o prawie do dysponowania tartakiem wraz z surowcem / dokument potwierdzający prawo do dysponowania powierzchnią leśną (niewłaściwe skreślić)- zał. nr 2;
3) Wykaz usług wchodzących w zakres doświadczenia Wykonawcy – zał. nr 3.
Ocena oferty
Kryteria oceny i opis sposobu przyznawania punktacji
Zamawiający oceni i porówna jedynie te oferty, które nie zostaną odrzucone przez Zamawiającego. Oferty zostaną ocenione przez Zamawiającego w oparciu o następujące kryteria i ich znaczenie:
Kryterium: Cena (opłata) brutto
Znaczenie procentowe kryterium: 49 %
Maksymalna liczba punktów, jakie może otrzymać oferta za wskazane kryterium: 49 pkt
Kryterium: Lokalizacja na terenie woj. warmińsko-mazurskiego
Znaczenie procentowe kryterium: 51%
Maksymalna liczba punktów, jakie może otrzymać oferta za wskazane kryterium: 51 pkt
Maksymalna liczba punktów możliwych do uzyskania: 100 pkt.
*Cena (opłata) brutto to cena (opłata) jaką zamawiający będzie zobowiązany ponieść w związku z realizacją całej usługi będącej przedmiotem zamówienia.
Opis sposobu przyznawania punktacji:
Kryterium wyboru: Cena (opłata) brutto
Ocena kryterium: Liczba punktów = (C min/ Cr) x 49 pkt
gdzie:
Cmin – cena (opłata) brutto oferty najtańszej
Cr – cena (opłata) brutto oferty rozpatrywanej
Kryterium wyboru: Lokalizacja na terenie woj. warmińsko-mazurskiego
Lokalizacja na terenie woj. warmińsko-mazurskiego – 51 pkt
Lokalizacja poza terenem woj. warmińsko- mazurskiego – 0 pkt
Wykluczenia
Informacje na temat zakresu wykluczenia:
Z możliwości składania ofert wyklucza się Oferentów, którzy są podmiotem powiązanym z Zamawiającym osobowo lub kapitałowo. Przez powiązania kapitałowe lub osobowe rozumie się wzajemne powiązania między beneficjentem lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu beneficjenta lub osobami wykonującymi w imieniu beneficjenta czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru wykonawcy a wykonawcą, polegające
w szczególności na:
a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,
b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji, o ile niższy próg nie wynika z przepisów prawa lub nie został określony przez Instytucję Zarządzającą Programem Operacyjnym,
c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,
d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.
Zamawiający – Beneficjent
Nazwa
Adres
Jana Henryka Dąbrowskiego 75/56
60-523 Poznań
wielkopolskie , Poznań